tisdag 26 juli 2016

Patrik och mitt 1 års bröllop! Positiva och negativa punkter om äktenskap



Patrik och jag har firat vår 1 års bröllopsdag, bomullsbröllop !
Vi åkte till Badhuset i Uppsala och hade det super trevligt med vår vän Peter.
Vi åt på restaurang och handlade ekologiska hud och hårvårdsprodukter.

Så, kopplingen med vår dag och bomull blev att huden är mjuk som bomull.



Mina tankar om att vara gift både negativa och positiva är:


(Obs, detta är inte en djupt genomtänkt lista, utan några punkter jag kommer på just nu bara.)

Negativa:


-Ensam, jag är väldigt effektiv, mer effektiv oftast när jag är ensam
när man är två ska man ta hänsyn till den andra och vara och göra mycket tillsammans.

-Lättare att gå upp i vikt, som ensam är man sugen på pizza och sånt någon gång i bland,
men som två personer så blir de lätt att man köper sånt oftare, för att man äter det fast man inte är sugen, för att partnern är sugen.

-Man får öva upp tålamodet för vissa saker måste man säga till om till den andra
(Patrik till mig och jag till honom) 100+ gånger.

som : "snälla gå inte på mattan med skorna på!"

-Det blir inte lika spännande att göra sig fin och åka ut "ifall man träffar den rätte"
Man har honom redan :)   Det är en kick jag kan sakna lite.

-Olika rutiner skapar lite obalans.
Jag går och lägger mig tidigt, Patrik sent.

- Dubbelt så mycket stök i hemmet.

- Man vill inte alltid samma saker samtidigt, och då får man lägga undan sitt önskemål.

- Olika andliga nivåer (balanseras dock med tiden)

Positiva:

- Han är min fiina, snygga underbara, älskade gulliga fantastiska livskamrat.
Att sprida kärlek, gör en lyckligare.

-Jag kan slappna av i det att jag har min man och ska vara med honom alla mina dagar.
(Led faktiskt många år av längtan efter den rätte för mig.)

-Aldrig ensam i den bemärkelsen att man alltid har en människa hos sig.
Ibland ringer vi varandra bara för att vi saknar och älskar varandra.

- Har en kamrat som man kan utvecklas tillsammans med,
vi lär oss att samarbeta och kompenserar varandra bättre med tiden.
- Uppdelade uppgifter, man behöver inte städa ensam, städar man inte i dagligen blir det iaf 1 gång i veckan då man får nog av stöket. :)  Då kommer man överens om vem som gör vad.

-Det är en stor trygghet för mig med en man.

-Man upptäcker hur en relation inte kan ersätta den personliga relationen med GUD
och hur den relationen blir långt mer värdefull.
Allt det jag saknar hos min partner finns hos pappaGUD
..
Då inte min älskling har tid, eller vishet att göra på rätt sätt i vissa situationer.

.. även en profet kan ha fel vissa gånger när han växlar sina egna tankar med GUDS.

Vår relation som ett kristet par gör vår relation ytterligare unik genom att:


Patrik är ledaren:


-Patrik bryter saker över mig i Andevärlden som han ser är på väg att komma, eller som redan kommit och jag över honom.

-Han är min ledare, jag har en extremt stark vilja och jag kan höja rösten mot Patrik ibland (även om jag inte borde) men det är det som han säger som är det som gäller, och jag vill ha det så, även om de kan kosta mig min vilja ibland.

-Han väljer vilka som får bli mina vänner på Facebook.


Jag för Patrik:

-Jag är hans medhjälpare, jag tar hand om hemmet lite mer än vad han gör.
Jag stöttar honom i hans kallelse och gåvor.

Jag vet att Patriks kallelse är att profetera över människor, och mycket av hans tid går åt andra människor, han åker på olika uppdrag och tar hand om människor via Skype, FB och alla möjliga sociala medier.

-Jag är den som hjälper honom med att det blir balans, med ande kropp och själ.
Man ska också ha roligt och ta hand om det praktiska.

-Jag fyller hans kärlekstank och busar med honom med jämna mellanrum.





Älskling diskar i bakgrunden.




Ta hand om dig kära medmänniska!


/ Johanna D



1 kommentar:

  1. Jag blev separerad från min man för tre år sedan. Det fanns ingen kommunikation mellan oss. Jag fick rådet av familjer och vänner att släppa taget och glömma äktenskapet och gå vidare i mitt liv. Jag ville inte gifta mig med någon annan för innerst inne älskar jag fortfarande min man. Jag led så mycket av smärta och förvirring att jag läste en rekommendation på nätet om hur Dr Alaba återförenade ett trasigt äktenskap med hjälp av sina andliga krafter. Jag fortsatte att läsa så många vittnesmål om hur han hjälpte till att sätta stopp för skilsmässor och återupprätta människors före detta älskade och min tro förnyades. Jag kontaktar Dr Alaba omedelbart några minuter senare, han svarade mig och gav mig instruktioner om vad jag skulle göra, efter att jag uppfyllde kravet två dagar efter ritualen förändrade besvärjelsen mitt liv runt min man som inte pratade med mig. Två dagar ringde han till mig mitt i natten och grät och bad om ursäkt att detta är demonernas verk, så jag är fortfarande förvånad över detta mirakel så jag förlåter honom. Nu är mitt äktenskap i balans. Dr Alaba-ritualen fungerade utmärkt och mitt äktenskap är starkare än tidigare, och ingenting kan skilja oss åt igen. Jag besökte så många webbplatser som jag letade efter hjälp, det var hopplöst tills jag fick kontakt med Dr Alaba, den riktiga mannen som hjälpte mig att återställa mitt trasiga äktenskap om du har ett liknande problem i ditt äktenskap, du vill att din man eller fru ska älska dig om igen. , Du har någon du älskar och du vill att han eller hon ska älska dig i gengäld, du har en utmaning i ditt liv, stavningsmallen av Dr Alaba är lösningen och svaret på ditt problem, whatsapp / viber med hans telefonnummer: +1(425) 477-2744, Kontakta honom idag genom att skicka ett e-postmeddelande till dralaba3000@gmail.com. Låt inte någon ta din make ifrån dig.

    SvaraRadera