måndag 22 augusti 2016

Dop och nära till drunkning


Vi har en broder på besök från Jönköping, och syster Sarah!

Broder har fått uppleva GUDS kärlek och förstått att det finns en Andlig verklighet, så han beslutade sig för att döpa sig som ett tecken på att han vill ge sitt liv och följa Jesus/Yeshua!














HURRAA HURRAA HURRAA! Vi apploderade och grattulerade! :)
En man stod och fiskade i närheten och en mamma var där med två flickor.

Efter lite sång och prat när vi är i vattnet ber vi broder komma i också och bada med oss.

Han simmar ut en bit men plötsligt på väg in mot stranden, kanske 50 m ifrån att han bottnar
ser i hur han håller på att drunkna.
Jag ser paniken i hans ögon och hur han sprattlar med händerna och kroppen.

När jag når honom tar han i panik tag i mig och drar sig upp på mig, vilket resulterar i att jag hamnar under vattnet och blir där ett litet tag.

När jag kommer upp till ytan ropar jag i förfäran efter hjälp innan jag hamnar under vattnet igen.

2 st änglar kom och lyfte upp oss närmare strand, så vi bottnade.

Det som hade hänt vår broder var att en eller några andemakter som inte kunde vara kvar i honom
eftersom han döpt sig, manifesterade sig.

Vi har gråtit ut och brytit chocken.

Vi känner flera som drunknat, fått se himlen, som GUD sedan sänt tillbaka för det inte varit rätt tid.
Så vi vet att det är inget att vara rädd för, men det är inte en rolig upplevelse.



// Johanna D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar