söndag 4 september 2016

En massörska som erbjöd mer och en ofulllständig cykel

Det finns perioder där allt skakas om.

Det är för att GUD vill att vi ska ännu mera förtrösta på Honom och klänga oss fast vid Honom.
Just nu är det en sådan för oss.

Det finns ingen egentlig orsak till varför det är så deppigt just nu,
det bara är en sådan period och den finns här av en anledning.

Patrik och jag sover inte bredvid varandra, för att han får ont i ryggen av madrassen i sängen.
Han sover i vardagsrummet, och åker in till stan för att ta emot massage för ryggen då och då när någon bidragit med en summa till det,

Men en dag, en olycklig dag för oss bägge, när han åkte in och fick sin massage, erbjöd massörskan sin kropp för honom, undrade om han ville ha sex med henne.
Patrik skärrad av det som hände avbröt allt och gjorde sig i ordning för att gå därifrån och åkte.

Samma dag, skulle jag äntligen få en cykel.
Jag har längtat i flera år, och nu skulle jag kunna börja cykla till skolan varje dag för att minska i vikt.



Jag satt och väntade en timme på mannen som jag via blocket hittat gjorde iordning cyklar och sålde.
Jag skulle utöver cykeln få två lås, en hjälm, pump och KVITTO.
När han kom visade sig vara en gammal narkoman.
Kvittot jag fick, var inte ett kvitto från när han köpt den, utan ett kvitto för denna köp.
Cykeln jag fick var ofullständig, men hur ofullständig den var upptäckte jag inte förrns jag var på hemmaplan och satte mig för att cykla hem på den.


Hjulen var näst intill tomma, cykeln hade inga ljus och ingen cykelstöd.

Jag kunde inte hålla gråten inne, för den stora tacksamheten och glädjen över en cykel jag hade tidigare haft hade verkligen lättat på mitt hjärta dessa dagar.

Jag grät högljutt, och vägrade kliva av cykeln.
Jag kunde bara inte hålla det inne.

Cyklade förbi en man, som erbjöd sig komma med mig hem. Han skrattade till när han sa det.
Jag tackade nej, gjorde allt för att vara tyst, sen efter en bit fortsatte jag gråta högljutt.

Hur kan jag veta att den inte är stulen?

Hemma så kände jag mig så förstörd, också för att vi just nu inte har en så bra ekonomi
och en stor summa av pengarna gick åt cykeln så att jag hade svårt att prata med Patrik.
Jag fortsatte gråta.

Han trodde personen hade gjort mig illa, "nej det är bara cykeln" grät jag.

Vi lade oss senare i sängen båda med varsina bördor i sina hjärtan.
Patrik på grund utav den massörskan, och jag för cykeln.

"Vi ber lite nu" sa jag.
Lampan var släkt och vi höll bara varandra i händerna.


Plötsligt ljusnade det i mitt sinne, det var som om jag fick en uppenbarelse.
"Patrik, det vi har fått gå igenom idag är en slags förföljelse.

Allt i den här världen är ofullständigt, precis som den där cykeln,
naturen, allt, vi också."

"Ja, det stämmer" Sa Patrik

"Det finns bara en som är fullkomlig och det är GUD...

När Yeshua hängde på korset så fick han se den där kvinnan, han fick se den där narkomanen,
han fick se oss.. och det smärtade honom för att det han mest älskade var trasigt.
Men han såg sanningen i vitögat och gjorde det han kunde åt saken.

Han blev världens ljus.

Du var ett ljus för kvinnan som erbjöd sin kropp, och jag var ett ljus för narkomanen,
för att vi har Yeshua i oss.

Den smärta vi bär, är en del av den smärta Yeshua bär på för världen."

När vi får gå igenom det här, när vi möter på mörkret på detta sätt
hjälper vi Yeshua med Hans börda.
Mörkret skrattar åt oss genom det som hände, men vi fick så in en säd i deras liv.

Patrik visade att han inte tänker använda och utnyttja henne, hon är mycket mer värd en så.
Och jag var ett ljus för narkomanen, när jag lyssnade på hans berättelse
visade honom kärlek, log mot honom och tog emot den ofullständiga cykeln så att han fick
pengar han behövde istället.



Jag fick tankar om att GUD inte är med mig tillräckligt nära,
men det var GUD som fick mig att säga hejdå till mannen i tid, så att jag precis och precis hann på tåget som åkte.
Det var GUD som för några månader sedan visade mig en cykel i en inre vision, en fullständig cykel som Han vill att jag ska ha.
Det var GUD som visade mig genom att skaka om våra världar att när allt annat skakar
så är Han fast och älskar oss.

Vi vet att jag kommer få min cykel, och att Patriks rygg kommer bli bra
alla andra tankar strider mot den övertygelse och erfarenhet vi har om vår underbare Fantastiska pappa GUD, vars namn också är YAHWEH YIREH. YHWH vår försörjare.



Allt som glimmar behöver inte vara från GUD och
Allt som gör ont, behöver inte vara från satan.



syster / Johanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar