torsdag 22 september 2016

Upplevelser från GUD gör oss mer desperata efter Honom

Välkommen tillbaka! Det med cykeln löste sig, en granne hjälpte till, helt utan några kostnader.. <3

Jag måste få skriva nu, för när jag skriver kommer jag in i vissa Andliga djup där jag får tröst.

Jag är så desperat efter GUD (Fadern) så jag skakar och gråter. GUD finns i Anden, men i mitt hunger efter honom stressar mig själ upp sig och jag kommer till en punkt där jag har svårt att nå Honom, för att jag inte är i Anden längre.

Det är där många hamnar som känner sig frustrerade över att de inte hör från GUD, den punkten där man är i köttet och inte i Anden och det i sin tur hindrar oss från att höra GUD.

När vi väl sen börjar lugna ner oss, då kroppen gjort sitt och inte orkar längre, då finns öppningen att komma djupare in i Anden, men vid det skeendet har de flesta gett upp.  "Det går inte att få tag på GUD"

PappaGUD, är allsmäktig och kan uppenbara sig för oss även när vi inte är i Anden, men Han vill lära oss att komma dit Han är, för att finna en ro i att vi alltid kan komma till Honom.

Jag har inte fullt ut nått dit än, trots att jag hör Honom mer än någonsin så är det skrämmande att släppa taget. Alla gånger är det inte GUD som talar, utan det kan vara vår fantasi eller tom andra andar!

Vi som lever i denna tidsålder, har en stor fördel att vi kan få se Fadern och Yeshua ansikte mot ansikte. Det har inte tidigare tider kunnat, för att synderna har varit i vägen. Men nu har Yeshua dött för våra synder och vi kan öppet få se Honom.

"Sök mitt ansikte" står det i de Heliga skrifterna.

Mängder av människor har redan fått se dem, David E.Taylor är en man som förlöser det över människor,  Läs hans bok, kolla på Youtube :)

Igår ringde en utav mina yngre systrar mig.
Hon hade fått nog av livet utan GUD och längtade desperat tillbaka till Honom.

Min tröst för henne var samma som jag borde uttala över mig själv.

Den längtan är GUDs längtan efter oss.
Det står skrivet att vi älskar därför att Han älskat oss först.
Därför kan vi veta att vi längtar därför att Han längtat först.

Han finns alltid hos oss i Anden och älskar oss med en nitälskande kärlek.

Han sa till mig nyss med en lugn stämma "Jag är här, med dig"
Men jag svarade Honom "det räcker inte GUD, jag vill ha mer av dig, jag vill få möta dig ansikte mot ansikte."

Drömmar har en andlig koppling och det står skrivet att GUD ofta talar genom drömmar.
Det som sker i drömmar är vissa gånger en andlig verklighet, där GUD kan öppna upp saker för dig,
visa dig hemligheter och himlen.

Genom drömmar har jag har fått vara inför GUDS tron.
jag har fått se Yeshua och fått en kram av Honom..

Visioner är bilder som plötsligt dyker upp i antingen fantasin eller framför sig när man har öppna ögon,  Genom visioner har  jag sett en ängel in i ögonen, den hade maskulina drag, kort ljust hår och ögon utan några pupiller, de var helvita. Bakom honom såg jag flera likadana.

Genom visioner har jag sett glimtar rån himlen, igår såg jag hur ett utav tronrummens golv ser ut.
Vau! Vilken arkitektur! Golvplattorna hade flera ljusa färger, pastellfärger och var formade som blomblad, Intill varandra blev ett antal plattor som en blomma. som fortsatte utåt med blomblad bakom blomblad.

Jag har även sett saker med mina fysiska ögon. Jag var under bön, jag satt ner i en ring med andra trossyskon, hade uppräckta armar mot himlen och då öppnade GUD mina ögon så jag fick se en del av en ängel som stod bredvid en bror, som har haft det mycket mycket svårt.  Jag fick se bara klädnaden, en vit skrud, hängde ner som en gardin. Den genomstrålade helighet, perfektion.
Jag kände fruktan! Så stor att jag är tacksam att jag inte såg mer.
GUD visade mig bara det jag klarade av att se.

Detta är inte allt jag sett och fått uppleva, har fått uppleva mycket mycket mer också.


Detta är en typ av ASMR, där jag spelar harpa och viskar uppmuntrande saker.
Lägg dig gärna ner och sätt på denna youtubeklipp.

Låt oss lugna ner vår själ tillsammans och möta Fadern i vår desperation efter mer av Honom.





GUDS frid, som övergår allt förstånd, ber jag över er,
Djup djupt kärleksmöte med Honom,
Ja förlöser ut Gudomliga drömmar och visioner,
att var och en som läser detta ska komma fullt ut i sina kallelser och uppgifter
som mäktiga GUDS-män och kvinnor!

SHALOM




// Johanna D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar