tisdag 18 september 2018

Min kärlek till Fadern, och lite om min och pappa GUDS relation

Skrev just ett inlägg om Fadern, men vill fortsätta då jag älskar Honom så mycket,
och tycker det är underbart att få skriva om Honom.

Jag har fått se Faderns ansikte några gånger, och möta Honom.

Har sett Hans ansikte när Han som är min pappa,
varit arg på mig, 2 eller 3 gånger.

Han fått en så stor kram av Honom att jag höll på att gå upp i atomer,
fick be Honom sluta. :D

Fallit ner på golvet på mage när Han kommer med sin mäktiga närvaro.

Denna sabbath fick se Fadern på ett helt nytt sätt.

Fick se Honom på distans, som den GUD som inger bävan,
och det var helt underbart, samtidigt lite skrämmande.

(Om ni undrar vad sabbath är för något, så är det tiden mellan
Fredag kväll till Lördag kväll, dagen då GUD vilade och har befallt oss att helga för Honom,
Sabbathen är det 4:rde budordet vilken Yeshua dog för för att vi inte följt,
så där behöver kristna ta till sig för att inte fortsätta synda på det området)

Jag har fått se den kärlek GUD har bakom all hård text om stening m.m
i GT. Jag har fått nåd till att förstå den kärlekshandling det i stunden var från GUDS sida.

Dels kan förhoppningsvis personen omvända sig under steningen och få sin själ frälst,
och detta ingav massor med människor större respekt till att lyda GUD vilket också resulterar i att
fler blev frälsta i slutändan,   vilket är det mest viktiga, eller hur?

Vi människor är experter på att tänka kortsiktigt. Men GUD ser i det stora hela
och därför gav en sådan hård regel att folk kunde bli stenade ihjäl.

5 Mos 21:18  Om någon har en uppstudsig och trotsig son, som inte lyder sin far eller mor och inte lyssnar på dem trots att de tuktar honom,
21:19  så skall hans föräldrar ta honom och föra honom till de äldste i staden vid stadens port.
21:20  Och de skall säga till de äldste i staden: "Den här, vår son, är uppstudsig och trotsig och vill inte lyda oss utan är en frossare och drinkare."
 21:21  Då skall alla män i staden stena honom till döds. Du skall skaffa bort det onda ifrån dig. Hela Israel skall höra detta och känna fruktan.

Vi BÖR frukta GUD.
Han kan ta livsanden från oss denna sekund om Han vill.

Han är störst och mäktigast,
värd all lov och ära.

Det måste bli ett slut på allt mesigt bland oss kristna och i våra kyrkor.
Vi förstår verkligen inte vilken GUD vi har.

Psa 97:2  Moln och töcken omger honom, rättfärdighet och rätt är hans trons grundval.
Psa 97:3  Eld går framför honom och förtär hans fiender runt omkring.
Psa 97:4  Hans blixtar lyser upp världen, jorden ser det och bävar.
Psa 97:5  Bergen smälter som vax inför YAHWEH, inför hela jordens Herre (adonai på hebreiska).
Psa 97:6  Himlarna förkunnar hans rättfärdighet, och alla folk ser hans härlighet.

Psa 97:9  Ty du, YAHWEH, är den Högste över hela jorden, högt upphöjd över alla gudar.




Psa 97:10  Ni som älskar YAHWEH, hata det onda. Han bevarar sina frommas själar, ur de ogudaktigas hand räddar han dem.


Vi har verkligen ingenting att vara rädda för eller oroa oss för när vi har en GUD som YAHWEH.

Psa_2:11  Tjäna YAHWEH med fruktan och gläd er med bävan!




Psa 97:1  YAHWEH är konung! Därför må jorden fröjda sig och alla havsländer glädja sig.
Psa 97:12  Gläd er, ni rättfärdiga, i YAHWEH, prisa hans heliga namn!


Fil 4:4  Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er.

Snälla vänner, börja läs bibeln och lär känna GUD.
En låt från mig till er:

https://www.youtube.com/watch?v=CoDn9FWiGWg



 syster / Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar