tisdag 21 augusti 2018

När man ber den Helige Ande överraska en så kan detta hända...

Hej mina kära!


Att jag skriver detta inlägg är ytterligare en överraskning, jag har inte skrivit här på ett halvår.
Det har bara legat som en blockering i andevärlden.
Istället har jag en period läst dagplanen (bibelläsningsplan bibeln på 1 år) online på Facebook i gruppen "det dagliga brödet..."

Men även det har blivit blockerat för mig, men däremot, läser jag den varje dag tillsammans med en nyfrälst kille.

Jag lever ett mycket annorlunda liv, och det är framförallt för att jag låter GUD styra den.
Allt är säkert inte från GUD alla gånger, men det står skrivet att allt sammverkar till deras bästa som älskar GUD.

Jag vill dela med mig av några exempel.

Vart ska jag börja?

Ett år då jag fyllde år, ville jag ta en kryssning till finland och gå på spa där.
Pengarna räckte endast till att jag åkte själv,
innan jag klivit in i båten kände jag mig ensam, men tackade GUD för att Han var med, och bad att Helige Anden skulle överraska mig.

Allt var frid och fröjd, till sent på kvällen, då jag låg och sov.
Då började en man i hytten bredvid att skrika, han svor som av svåra smärtor och plågor.
Trodde först han var full och inte ensam.
Men det var som om Helieg Ande manade mig att denne man måste få höra om GUD, om frälsningen innan han dör!
Jag gick på toa, men stängde inte dörren till min hytt utan såg mot hans hytt och hoppades på att han skulle komma ut. Jag var mycket nervös och kankse lite rädd.

Plötsligt kom han ut ur hytten.
"Har du ont?" frågade jag.
För att korta ner berättelsen lite, så visade sig vara en man i svåra plågor i sin själ.
han hade lämnat GUD och led av ångest och annat.
Vi gick in i hans hytt, knäböjde oss för Herren och mannen kom tillbaka till GUD.

Kan tillägga att spat och annat jag gjorde inte blev en succe, höll på att somna i polen..
Men det var så värt för denna själs skull.


Jag bor i Skellefteå för tillfället, bara ett tag.
Vännen jag är inneboende hos har jag fått leda till frälsning, och denne har i sin tur nära vänner som är satanister.
Det är ett par, som HATAR bibeln, älskar blod.
Men pappaGUD älskar dom, och la ner lite av sin kärlek för mannen i mitt hjärta.
För några dagar sedan bjöd jag hit honom för en filmkväll,
men jag band inte upp mörker och annat och det blev en attack,
som resulterade i att jag nästan blev utslängd från vännen jag bor hos.

Men igår frågade han i sin tur om vi tre skulle se på film, medans hans partner var bortrest.
Han är inte bara satanist, utan även en sadist.
När han berättade att han var satanist och vi pratade om det började demoner komma in i rummet.
Jag befallde dom ut i Yeshuas namn, strök blodet.
Jag valde, eller ursäkta, Helige Anden förstås, valde the passion of christ.
Betalade 99 kr på youtube för att få se den HD.

Han fick i sig bibeln, evangeliet, Yeshua, budskapet om frälsning genom en film med så mcket tortyr och blod så han själv inte stod ut! :)

Den filmen är en stor plåga att se, men så värt för att förstå vad din och min synd har för pris.
SLUTA synda för GUDS skull! :O :) <3
Be GUD om hjälp.

Okej... Jag förlöste smörjelse över mina vänner och bad i tungor under den hjärtskärande filmen.
Änglar var närvarande och pappaGUD var så glad.


Slutligen vill jag avsluta med att berätta vad som hände idag.

Imorshe bad jag och min nyfrälste vän att Helige Ande skulle överraska oss idag,
det bara kom ur min mun!

Plötsligt fick jag en impuls vid lunch att vi skulle se på filmen "den lilla sjöjungfrun"
den filmen har absolut inte lockat mig sen jag såg den som liten, men mindes iprincip inget av den.

Vi satte på filmen och jag bad som man alltid ska göra, att Helige Ande ska hjälpa mig att se filmen men hans ögon.

Det är som bibeln, om inte Helige Ande gör den personligt levande för oss, så är det mest bara historia. Men när Helige Anden är med, blir det plötsligt väldigt personligt.

Ariel symboliserar oss.
Ariels pappa symboliserar GUD, och häxan, bläckfisken symboliserar djävulen.
kommer inte ihåg namnen på dessa.
Häxan ville åt kungariket.
Häxan såg Ariel som ett intressant sätt att komma åt riket,  då hon var kungen kär.

Ariel vägrar lyssna på kungen sin fader, och därmed kommer ifrån hans beskydd.
som vi också hamnar utanför Hans beskydd när vi trotsar Honom.




Häxan tar reda på en svag punkt i hennes liv,
och attackerar i den svagaste stund genom sina medlare, ålarna.
(symboliserar demoner)

Ariel är svag, bedrövad och ser detta som det enda sättet att få tillbaka glädje,
så hon går med på häxans avtal till ett mycket högt pris.
Häxan vill åt hennes själ,
precis som satan vill åt våra själar.
De som inte lyckas ge henne det hon vill blir hennes fångar.

Dels så vill häxan ta ifrån henne hennes gåva, sångrösten och använda den för hennes rike.
Satan vill använda din sångröst, målartalang eller vad det kan vara för sig,
när GUD skapat den för att GUD ska bli upphöjd och ärad genom den.

Det finns så mycket parareller med filmen och den andliga verkligheten.

Ariels signatur var så kraftfull, så pappan "GUD" inte kunde göra något åt det, han kunde inte förstöra förbannelsen.
Genom våra ord, kan vi ingå i pakter och förbund med GUD men också mörka sidan.
Därigenom signerar vi vad vi vill och inte, genom att tala ut vad vi vill och inte vill.

Det var förfärligt i filmen ett tag så jag grät högljutt, var helt förkrossad när pappan
offrade sitt liv för dotterns frihet.
Som Yeshua offrade sig för oss.

Och häxan, "satan" härjade fritt tills makten återtogs och alla fågna blev fria och häxan och demonerna förstörda.

I slutet fick Ariel det hon ville, men det var av pappan, och när hans tid för henne hade kommit,
och det blev lyckligt slut. (förutom att GUD skapar oss till de vi ska vara från början och behöver inte ändra oss fysiskt)

OTROLIGT jobbig och talande film, precis som passion of the Christ.
Väldigt värd att se med Helige Andens hjälp.


Testa gör så du med.

Pappa GUD sa till mig nyss att det är därför Han sett till att många barnfilmer
har huvudkaraktärerna en kung som är pappa, en kärleksfull beskyddande, för att vi ska kunna se Honom i filmerna.

Vilka andliga parareller kan du se i filmen, eller andra filmer?


Fader, välsigna detta inlägg låt ditt rike spridas, ditt namn bli välsignat och känt.
Låt varje person som läser få ut något av detta inlägg och leva ett liv med Helige Anden som vän.
i Yeshuas namn Amen



Kramar / syster Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar