måndag 23 september 2019

Jag brukar gråta efter GUD

Det finns så mycket mer av GUD att få.
Mina kära vänner, så mycket mer, ja de tar aldrig slut.

Genom blodet, Yeshua, Guds sons blod som rann för oss på korset, så får vi tillträde till allt som finns i det himmelska och av allt som finns, är GUD det absolut bästa som går att få.
Fadern.

Alla vägar i himlen går till Honom. Han är allt centrum och mittpunkt.

Jag brukar gråta efter Honom.

Jag vill ha mer, mer mer mer och mer.

Jag vill att det aldrig tar slut, vill få allt av Honom.








GUD har en unik plan för oss alla,
vissa får höra Honom, se Honom, besöka himlen, se änglar m.m

Han har något speciellt och unikt för var och en.
Han är en stor GUD, Hans planer är stora.

Vi kan gråta över att vi inte har den relation med GUD som någon annan har,
men GUD har utvalt något desto bättre för dig och för mig,
hela Hans skapelse visar hur kreativ Han är... se på alla djuren,
Han behöver och vill inte göra likadant för alla, Han har skapat oss olika
och jag tror att varje människa har fått något alldeles unikt från GUD som ingen annan har.

EN bit av Honom.


Vi kan få en större helhetsbild på vem GUD är genom att lära känna GUD genom varandra.
GUD har otroligt många namn, ett utav Hans namn är Jag är.
Jag är innefattar egentligen allt,
Han är inte bara det ena och det andra utan Han är själva äret.

Vi är alla kapabla till att se GUD ur olika perspektiv och vi har inte fel.

Nu menar inte jag att man ur fria luften ska komma på något som man vill Gud ska vara,
utan när man verkligen får möta Honom och lära känna Honom.

Du är en del av denna stora Jag är,
du är en avbild av GUD och ingen älskar och känner dig som Han gör.

Det finns en grundläggande tanke att föräldrarna formar barnen till så som de vill de ska vara,
men det är inte sant.
De kan endast beröra vissa delar.

Föräldrar kan inte välja hurdan personlighet, vilka intressen ett barn kommer ha
utseende och karaktär, vad den kommer tycka om och inte och vad som är vägen in i ett barns hjärta.

Allt det hänger inte heller på slumpen, utan på en Fader i Anden som i stor kärlek och passion
lägger ner det Han vill i varje människa för att de ska
genom sin unika personlighet, intressen m.m upphöja GUD på jorden genom sitt sätt.

Visst finns det många konstnärer, men ingen som målar och ser på målningar på exakt samma vis.

Det finns många artister, men ingen med samma stämma och stil.

Du har fått flera gåvor, inte bara en att använda.

Du är unik, och du behöver se det.
GUD vill använda din unikhet till att upphöjas och äras genom det
Det finns ingen större glädje, ingen självuppfyllelse som är mer tillfredsställande än att
få vara sig själv till 100% som man är skapad och upphöja det bästa av allt.
Universums ursprung, kärlekens källa, Himlaljusens Fader.


YAHWEH. Jag är.




Herre jag ber dig abbaYahweh, att du i Din nåd,
för oss dit där vi ska vara,
formar oss till de du vill vi ska bli 

och låter våra gåvor blomma ut i full kraft
för att hela världen ska se din godhet gentemot oss.
i Yeshuas namn ber jag.

Amen.

syster/ Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar