måndag 7 oktober 2019

Jag har skilt mig två gånger, fast jag är kristen.

När jag skriver, förmedlar jag ord som du kan höra (i ditt inre)
Jag kan skriva saker som berör på djupet, kommer med helande, välsignelse, ger kraft och styrka,
nya uppenbarelser.

En bokstav kombinerad med en annan bokstav och tredje, framkallar budskap som
toner kombinerade tillsammans blir till melodier.

Men om mitt budskap inte bär ande och kraft, blir det ingen vacker melodi.
Om jag bara skriver mina egna tankar, är de inge substans i, inget värt i andevärlden,
därför vill jag hålla mig till att förmedla andliga hälsningar
Dela med mig av GUDs Heliga Ord.


Jag bara älskar att skriva.
Skulle gärna arbeta med att skriva.

När jag inte skriver blogg, skriver jag noveller och annat.

Välkommen till min blogg ni som inte varit här förut och ni som nyligen hamnat här.
Jag är Johanna, 32 år gammal, född i Sverige.

Enligt DNA test:
 95% Finsk 4% mellan europeisk och 1% Brasiliansk.

Jag kunde inte få frid före jag gjorde mitt DNA test,
jag visste inte vem jag var före dess.
Finland tillhörde Sverige en tid och därför hade vi finnar svenska för och efternamn.
Men har inget svenskt i mina gener.

Men det kommer mina barn att ha.
Om HERREN tillåter mig få barn.

För dig som inte visste så är jag och mitt x skilda.
Vi sköt ifrån varandra, och drog varandra till oss fram och tillbaka länge länge,
tills de plötsligt lossnade.

GUD ser till de skildas hjärtan med nåd.
Psa 51:19 
Offer som Gud vill ha är en förkrossad ande, ett förkrossat och bedrövat hjärta föraktar du inte, Gud.

Vem skulle inte bli förkrossad efter skilsmässa?
Även om de varit plåga och elände från början till slut så


Kristna är hårda och obarmhärtiga ofta mot personer som skilt sig,
speciellt i början, med tiden brukar de mjukna.
Världens människor förstår bättre i många sammanhang där man skulle behöva kristnas förböner, tröst och nåd.

Vi är bara människor, hur mycket man än vill så funkar det inte alla gånger.

Man skiljer sig inte lätt som troende.
Ger man sig in i ett äktenskap ska man vara inställd på att det ska vara livet ut,
och att de kommer tider där man önskar den andra åt pepparn, men att man ändå håller ihop.

Efter en skilsmässa får man sår för livet.
Det blir väldigt djupa ärr som tar lång tid att läka,
just för att man gett hela sitt hjärta till den andra.

När man en gång blivit gift, blir det aldrig mer detsamma med att gifta sig,
eller att ge sitt hjärta till någon tyvärr.

Det är enligt bibeln inte rätt att skiljas mer än vid äktenskapsbrott,
i vårt fall kan det vara väldigt troligt att det hände. GUD vet.
Och även om man förlåter otrohet så är det något som gått sönder.

Bibeln pratar också om att äktenskapsbrott inte alltid är fysisk interaktion med en annan,
de kan vara på andra plan också men räknas som det inför GUD.

En tredje sak som är värdefull att poängtera är att det står
"det som GUD fört samman ska ingen människa skilja" (Mark 10:9)

Det är inte alla gånger GUD fört samman två.

Har ni läst om kung Nebukadnessars dröm i Daniels bok?

Dan 2:42  Att tårna på fötterna delvis var av järn och delvis av lera betyder att riket skall vara delvis starkt och delvis svagt.
Dan 2:43  Att du såg järnet vara blandat med lerjord betyder att människor skall blanda sig med varandra genom giftermål men att de inte skall hålla samman, lika lite som järn kan förenas med lera.
Dan 2:44  Men i de kungarnas dagar skall himmelens Gud upprätta ett rike, som aldrig i evighet skall förstöras och vars makt inte skall överlämnas till något annat folk. Det skall krossa och göra slut på alla dessa andra riken, men själv skall det bestå för evigt.


Det står tyvärr att skilsmässor kommer att bli vanligare.
Men när det är som värst, kommer GUDS eviga rike att uppstå på jorden.



Jag och mitt x har mycket kontakt med varandra än och ärligt talat,
känns det bra att vi skilt oss.

Jag har varit gift en gång före mitt x också,
det var med en person som inte lyckades sluta med alkohol och droger, som aldrig var hemma
och som var nära på att döda mig några gånger.
Du må säga att det var fel av mig att skriva under pappret.

Men GUD anklagar inte mitt samvete utan jag är renad fri och förlåten, för att jag också förlåtit.

Första giftemålet handlade endast om fysisk attraktion.
Nästa handlade bara om GUD inget om fysisk attraktion.
Inget av dessa var nog för ett lyckligt hållbart äktenskap.
Båda männen var ganska mycket äldre än jag.
Den sista var 17 år äldre.

Den tredje -vi ber GUD av hela våra hjärtan att det ska bli den SISTA-
ska innehålla bägge delarna. ..

Men jag vet, inget äktenskap kommer vara fullkomligt
förutom vårt uppe i himmelen med Messias. Kristus.


Jag tror heller inte att GUD skulle ha några problem med att föra oss samman igen om Han skulle vilja. Vi ber att GUDS vilja sker alltid, oavbrytet.

Men som det är nu så har GUD börjat visa både mig och mitt x vidare.

Ja, det har gått över ett år sedan vi skilde oss, och både han och jag har
funnit kärlek på andra håll.

Jag har träffat Mats. (mer om det senare)
Jämngammal med mig.

Men här har ni bild på oss Guds benådade:



 Mats har ett jobb där man blir lite smutsig efter som ni ser på kepan :)




Tackar GUD för att jag fick skriva av mig lite.
Och hoppas att det här blir det efterlängtade startskottet till att börja blogga igen.

GUD välsigne dig! :)
Pleace! Be för oss  :*




Massa kramar /

Johanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar