fredag 18 oktober 2019

Desperat bön av en syndare



Jag andas med smärta.
Tungt och ytligt vartannat. Gråten nära, hjärtat tungt.

Jag är förkrossad, sorgsen. Bedrövad.
Över mig själv.

Samtidigt blir jag lättad  när jag skriver detta, jag har inte planerat vad jag ska skriva,
jag vet bara att jag vill skriva, vara en bland alla, stå tillsammans med syndaren som syndat,
med den som fallit, med den som av fienden blivit bedragen, med brodern som gång på gång faller,
med systern som inte sett ljus på flera år. Be till GUD om hjälp, om frälsning för oss.

Vi är alla där, i samma båt
och behöver GUDS nåd.

Mina tårar rinner när jag skriver detta.

GUDS nåd, kan sätta oss ut i frihet, vi kan endast bli fria genom att Sonen sätter oss ut i frihet.
Sluta aldrig att ropa på Honom, från Honom kommer frälsningen.
Endast Han är vår klippa vår starka tillflykt vår borg som vi kan förtrösta på.

GUD med detta inlägg vill jag för min egen del, och för allas del som läser och genuint samstämmingt förenar sig med detta budskap och hälsning,
om rening för till ande själ och kropp.

Herre vi ska inte sluta ropa, vi ska inte sluta hoppas och vänta på din hjälp.
FRÄLS oss herre, vi har alla syndat GUD. ABBA YAHWEH.

Endast hos dig finns sanning.


Apt_2:21  Och det ska ske att var och en som åkallar Herrens namn ska bli frälst.

Du otuktsande, i Yeshuas mäktiga namn SLÄPP OSS!
Du ande av självömkan SLÄPP OSS!
Ande av förnekelse
Självförakt!
Otro!
Tvivel!
UT i Yeshuas mäktiga namn!

Jag avsäger mig alla demoniska BEGÄR.


Herre fräls oss rena oss.
Du har lovat i ditt ord att närma DIG de som närmar sig Dig!
Vi närmar oss DIG mäktiga GUD i denna stund.

Du har lovat att de som kommer till DIG i tro, har DU behag i och svarar.

GUD i mitt hjärts djupa nöd, ber jag ABBA Fader att du ska rycka oss ur elden.
Låt inte oss bli bedragna av djävulens listiga förledande vilseledande ande som vill åt var och en av oss.

Fräls oss.

Kom med en eld över oss som en gång för alla bränner bort allt som inte behagar dig,
en vind som förföljer fienden på hans flykt ifrån oss
ett vatten som sköljer oss rena,
din Helige Ande som milt och ljuvligt talar till oss och hjälper oss att avslöja fiendens vidriga
äckliga manipulation.

JAG BEFALLER allt att avslöjas just nu och komma upp till ytan och komma ut.
I Yeshuas namn!
Jag KRÄVER, med den auktoritet jag fått genom barnaskapets ande i mig att
du HERRE ska sätta mig och de som vill av mina läsare UT i TOTAL frihet.

NÅD!
NÅÅD!
NÅÅD

Fräls oss från den eviga elden.
Domen som aldrig någonsin kommer att ta slut.
En evig plåga och pina, borta från Din närvaro.

FRÄÄÄÄÄLS OSS HERRE FRÄÄÄÄÄLS OSS!


Hjälp oss, vi är bojade,
vi är bundna i mörker, det enda hopp vi har är DIG HERRE.
RES OSS UPP HERRE!

Yeshua sa till kvinnorna som skulle korsfästas att de inte skulle gråt över Honom, utan över sig själva.

Luk 23:27  En stor folkmassa följde honom, bland dem många kvinnor som sörjde och grät över honom.
Luk 23:28  Då vände Jesus sig om och sade till dem: "Jerusalems döttrar, gråt inte över mig, utan gråt över er själva och era barn.
Luk 23:29  Ty det kommer en tid då man skall säga: Saliga är de ofruktsamma, de moderliv som inte har fött, och de bröst som inte har gett di.
Luk 23:30  Då skall man säga till bergen: Fall över oss, och till höjderna: Dölj oss!
Luk 23:31  Ty om man gör så med det friska trädet, vad skall då inte ske med det torra?"

Herre jag ber ödmjukt att du ska ta emot min bön,
du som har makt att frälsa var och en som kommer till dig.

Fräls oss, Fräls mig Yeshua.

Jag är inget utan dig.
Jag är inte ens en skrällande symbal.

Jag ber att ditt ljus, ditt starka sken ska inta oss och förvandla oss helt o hållet.

Låt inte min vilja ske utan Din Herre.

Jag är förkrossad.

GUD, jag är ovanför vattenytan just nu och tar några friska andetag, hjälp mig att stanna ovanför vattenytan.

Gör någonting av mig. Jag ber.

Inget som världen kan se på med välbehag, inget skönt o vackert i människors ögon,
utan något skönt o vackert i dina ögon.

Fienden vill komma och pervertera det som är heligt och rent.

Fienden kletar på sin svarta kladdiga smet som är svår för oss att få bort,
på heliga ting har han rört vid.
Kom och rena det åter Herre.

Jag vill inte att mitt liv ska hänga på mina beslut och val, för jag, är jag ens en människa?
Om Yeshua var en mask? Kan jag vara en människa?
Jag är en trasig själ, en trasig kruka.

Jag vill älska människor, leva rent, heligt.
Men jag är inte kapabel till det.
Jag är inte värdig till att användas utav dig.
Tack för att du håller mig undan, låt mig vara gömd, låt mig  inte synas som jag är,
inte märkas av fören jag kan bära din hälrighet och ljus,
förren jag är redo och villig att lägga undan allt för dig.
GUD.

Vissa saker har blivit som avgudar i mitt liv.
Jag förstår inte hur jag ska bli fri.
De har ansatt min själ och blivit ett med mig på ett orent sätt som inte behagar DIG.

I Denna stund avsäger jag mig det. Jag vill inte vara beroende av något.
INGET får ta GUDS plats och position.

GUD VAR MITT ALLT
VAR MITT ALLT
BLI MITT ALLT
TA MITT ALLT
så inget blir kvar, mer än en behaglig doft av din nåd.


Jag kan inte älska mina närmaste, när de inte älskar mig.
De kanske säger de men visar det inte.

Men jag är inte ett dugg bättre.
Jag har ingen rätt att kasta "den första stenen"

Därför behöver jag GUD att du ska göra mig oberoende utav människor.
Gör mina relationer till sunda.

Gör oss till sunda människor GUD!



Var är förkrosselsen och nåden i församlingarna?
Förkrosselse över synden, nåden över den som vill omvända sig från sina onda vägar.

Sex före äktenskap,
Alkohol berusningar
Lögner
stjälande
att inte älska sin nästa
att inte leva i förlåtelse

Vet ni inte om att det är fel mina vänner.

Det är fel, synd.
Man kommer inte in i himlen med synd

Kom med din hårda dom över oss, redan på jordelivet så vi omvänder oss och vinner våra själar.

Jag avsäger mig
lögn, pervertion,
stjälande

allt som inte behagar dig.
Det som finns i mig i det fördolda som jag inte ens vet om,
som kommit in genom generationsförbannelser.
Jag böjer mig för att du ska Yeshua kapa av de grenar som inte bär god frukt i mitt liv.
Bli mitt allt.

Bli min första och enda kärlek.
Du sedan resten.

Låt mig dö bort från allt mitt eget,
HERRE ena dagen vill jag si, andra så
jag vet inte alltid att skilja mellan höger och vänster,
led mig av din nåd.
Led mig rätt på den väg jag ska gå, som du förutsakat för mig.
Skrivit i böckerna om oss, innan vi fanns till.

Du som var
hela mig från det förflutna
Du som är
bär mig
Du som skall komma
låt mig vandra tillsammans med dig i ditt rike.





Du som var
som visar din nåd i hundra leder när man håller sig till ditt ord
Du som är
var mig nära
Du som skall komma
är nära den som åkallar dig i ande och sanning


Du som var
du har sett in i framtiden vad som komma skall och planerade frälsning
Du som är
du ser våra brister och svagheter
Du som skall komma
ta med mig in i ditt rike



återupprätta din församling, till att hålla DINA heliga högtider,
till att avskilja DINA sabbather och heliga dagar,
Fullmåne, nymåne som du ursprungligen menat.

Återupprätta och rena Din församling från all hedniskt som nässlat sig in i kyrkorna
som inte hör hemma där.
Falska villoläror, förakt mot det heliga,

återupprätta
Gudsfruktan och helighet in i dina kyrkor.
Förkrosselse, kärlek, nåd barmhärtighet, gemenskap som inte är ytlig utan djup.


GUD har aldrig bytt vilodagen från Lördag till Söndag, det har människor gjort.

YHWH, har aldrig tagit bort sitt namn från bibeln, de har människor gjort

GUD har inte bytt sin son Yeshuas namn till Jesus, det har människor gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar