torsdag 19 maj 2016

Behovet utav GUD -jämförelse med munhygien.

Imorshe jämförde jag behovet av GUD med tandtråden.

Jag har på senaste tiden upptäckt hur tandtråden rensar bort matrester mellan tänderna som inte en vanlig tandborste kan komma åt.



Innan jag upptäckte skillnaden förstod jag inte värdet utav det,
det är samma sak med GUD,
när jag fick möta GUD personligen som 16 åring, genom att se Hans kraft manifestera sig fysiskt,
genom att känna Hans fantastiska närvaro, bli uppfylld av Hans kärlek,
fick plötsligt hela livet nya nyanser.

Livet fick en större mening och syfte, och mitt personliga liv på jorden
förändrades från att vara en lekplats för att uppfylla mina egna begär och behov
till att någon annan än jag hamnade i mitt livs centrum, nämligen GUD och
Hans vilja och plan med mitt liv.

Mina egna regler och gränser annullerades och ersattes av Hans.

Efter min vandring med GUD i ett antal år nu, har jag upptäckt hur dessa gamla "matrester"
kommit fram, som aldrig skulle kommit upp till ytan.

När man ger sitt liv till Honom börjar en reningsprocess, där Han tar bort allt som lagts till i våra liv som Han inte ursprungligen skapat oss eller planerat för oss.
Vissa saker kan göra ont, för man har haft det så länge och känner sig "ett" med det,
men i det långa loppet är det värt det,

allt vi går och bär på som inte är enligt Hans vilja,
alla attityder, tankar, känslor o.s.v
hindrar oss från att känna av Hans närvaro som konstant är med oss, att höra Hans röst.

Täpp dina öron från att höra din älskades röst i några dagar,
vilket lidande och saknad!

Så mycket mer ska vi längta efter att renas och Helgas till att höra GUD.
PappaGUD.




En sak till...
en tandborste vars strån börjar bli böjda är ett tecken på bakterier
och då är det dags att byta!





Massa kärlek, munhygien och andlig hälsa!

syster / Johanna





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar