fredag 27 maj 2016

Intervjuer, brand och utbildning!

Jag hade ett möte med handläggaren på arbetsförmedlingen igår.
Plötsligt tar träffen en helt ny vändning och istället för att söka jobb ser hon att det fanns en utbildning som handlar om att starta eget, som jag med glädje hoppar på efter att jag frågat Patrik vad han tyckte.

Han frågar pappaGUD och pappaGUD svarar att "om du i framtiden vill starta eget måste jag gå denna utbildning."
Det var ett roligt svar, för det var inte ett tydligt ja eller nej, som de många gånger är,
utan det var "om du vill"

Jag hoppade på utbildningen och har redan idag varit på första kursdagen av en utbildning på 7 veckor, värd 10500 kr som arbetsförmedlingen betalar och så får man aktivitetsersättning.

Gick ändå på intervjun på bemanningsföretaget på kvällen efter att jag och handläggaren kommit överens om detta,
Patrik följde med.

På vägen dit ringde ett annat företag dom gjorde en telefonintervju med mig som eventuellt kan leda till en intervju i.r.l som det heter på internetspråk.

Väl framme på bemanningsföretaget tog intervjun 3 timmar, för det var tester man skulle genomföra.
Ett tekniktest med frågor bara nördar kan svara på.
Den lättaste frågan var "Nämn tre operativsystem till sin mobil"

sen skulle jag översätta Svenska till Engelska, och sist Engelska till Finska.
Meningarna var onödigt långa och krångliga
Försök översätta denna till Finska (du som kan finska) så att det också låter bra! :)

Aktivera ditt barns fantasiförmåga genom denna roliga leksaks-set från den berömda berättelsen om Noas ark från BR-leksaker.

Finska meningar är generellt längre, och denna Svenska långa mening omvandlad till finska skulle nästan bli en hel novell ;)
Man måste omformulera hela meningen ...

Sen att översätta ord som jag inte använt mig utav: fyrhjulingar och ***motor




Patrik tål att vänta, han satt o läste i bibeln och fick nya möten med den levande Guden.
Han övar mig på att våga lita på att GUD talar när jag ställer Honom frågor.

Vi båda älskar bekräftelse från pappaGUD och brukar be varandra om att fråga GUD vad Han vill säga till oss.

Patrik var desperat efter GUD och frågade vad GUD sa till Honom.

Då hörde jag någonting som vi inte räknat med.
"Fresta inte min Ande" hörde jag.

I samma sekund som jag sa det, så släppte allt betryck som legat över Patrik,
det var en tillrättavisan från pappa, som bibel berättelsen om Israeliterna i Egypten avslöjar vad det betyder.
Det är en tillrättavisan som man kan få om man inte litar och förtröstar på att GUD ÄR nära och att Han älskar.

Det gör nog alla ibland, men GUD vill att vi tror på att Han är nära och aldrig lämnar oss. <3

Vi prövar alltid vad vi får.
Patrik sa:
"Fråga pappaGUD om det var Han som talade"

I samma sekund som jag frågade, blev jag alldeles fylld av GUDS Ande så att jag inte kunde stå still utan ryckte till av Hans kraft.



På väg till min första dag i skolbänken

Det blev en omväg dig då vi alla fick vända om i t-centralen p.g.a brand! På vägen dit ringde en förskola och frågade om jag kunde komma in och jobba som vikarie idag.
...tyvärr gick det inte :( <3






Igår hände två roliga saker som har med ögonfransar att göra.

Jag stod och sminkade mig, Patrik stod nära och inspekterade mig när jag målade mina fransar,
då han plötsligt kommenterade "du missade några strån där"

Senare samma dag på väg hem så frågade jag Patrik om han sett att det är många som har väldigt långa fransar dessa dagar?
Han svarade att han inte hade sätt, så sa han
"använder dom fransar från kor då... eller hästar?"

Jag har inte berättat till honom hur otroligt roligt det sist nämna var enligt mig,
fnissar åt det lite då och då.







Har du en blogg får du gärna lägga till din adress nedan i kommentarerna! :)

Nu är det dags för sabbath! Några av gästerna är redan här! <3





Kärleksfulla hälsningar / syster Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar